Jdi na obsah Jdi na menu
 


TECHNIKA - JEŠTĚRČÍ DECH

13. 8. 2011

 

Novomeditační dechové cvičení
Redukovaná verze k sebeopravné meditaci zvláště před spaním
 
 
Ještěrčí dech se zádrží je vrcholem meditačního a regeneračního dechu. Tento zázračný počin spustí aerobní nekyselící a sebeopravné procesy. Tělo se v této poloze a meditaci umí opravovat samo, jen je nutno dát myšlení na volnoběh nebo nemyslet vůbec. Hlavně dýchat!
Usnutí po nějaké chvíli dechového cvičení není na závadu, je jen znakem přetažení a psychoúnavy.
Přetlak vzduchu v plicích zvýší sycení krve kyslíkem na maximum, výrazně zvýší dodávku kyslíku a živin do buněk exponovaných či poškozených tkání a dává možnost játrům mnohem výkonněji čistit organizmus. Podtlak při výdechu umožní vyplavení metabolitů exponovaných buněk do oběhu (například z oteklého mozku v bolící migrénové hlavě nebo otoků svalů v křeči či vaziv kloubů…). Játra pak díky dostatku kyslíku snadno krev od kyselých zplodin látkové výměny a ostatních nežádoucích toxinů vyčistí.
Takto se velice zvýší regenerace obecně, zpomalí degenerační změny a akceleruje výkon imunitního systému. Mozek, původně zanesený množstvím metabolitů, sníží výdej stresových hormonů nadledvinkami (katecholaminy), čímž sice sníží schopnost si pamatovat, ale zvýší schopnost kombinovat a tvořit a to je pro proces odzapomínání nepotřebného emočněinformačního paměťového balastu velmi důležité.
Poznamenávám: Nedivte se případným divným myšlenkám, vzpomínkám a snům. Budou-li i halucinace, neodmítejte je, ale nepodléhejte jim a buďte sami sebou, svým řidičem, je to vzácný dar a naučte se je využívat. Uklidníte-li mysl, bude to jako rádio, u něhož přestanete zběsile kroutit ladícími knoflíky.
Při této meditaci lze nabýt bezdůvodné pohody a úsměvu následkem kontaktu se svou podstatou, podvědomím.
Zavřete vleže oči a dýchejte záhřevným ještěrčím dechem se zádrží:
1) Úplný dovýdech zbytku vzduchu z plic.
2) Maximální nádech do břicha, hrudníku a ramen.
3) Zádrž (zaseknutí se) v nádechu 5-30 sekund.
4) Povolit, aby mohl proběhnout samovolný výdech a počkat zhruba stejně dlouho, až se tělo bude chtít opět nadýchnout.
1) Jakmile tělo bude chtít opět dýchat, začít další dechový cyklus opět dovýdechem a teprve potom dělat nádech atd.
Odevzdávejte meditativně Bohu či komu všechny aktivní emoce, problémy, napětí a pocity vlastnění, lpění.
Položte dlaně na problémové části těla nebo na srdce (levý střed hrudníku) a játra (na žebra napravo) nebo doporučuji přiložit ruce v pozici pro opravu přetíženého (i nespavého či nešťastného) mozku tak, že dáte ruce před sebe palci nahoru tak, abyste viděli do dlaní a propletete natažené prsty střídavým zasunutím do sebe tak, že se hřbety prstů dotýkají dlaně druhé ruky. Ležet byste měli na koberci či karimatce na zádech (bez polštáře, ale raději lehce přikryti) a propletené prsty stlačené dlaněmi přiložte na temeno hlavy a palce ať směřují dolů kolem týla k páteři.  
 
Břetislav Nový alias Dědek kořenář, Pardubice
 
 

 


Poslední fotografie



Archiv

Kalendář
<< leden / 2018 >>


Statistiky

Online: 1
Celkem: 183411
Měsíc: 2222
Den: 79