Jdi na obsah Jdi na menu
 


NORDIC WALKING, PRIESSNITZ WALKING

13. 8. 2011

nordic-walking.jpgNORDIC WALKING            http://www.severskachuze.cz/

Chůze je pro člověka nejpřirozenější pohyb. Severská chůze, nebo-li chůze s hůlkami povýší chůzi na úžasnou pohybovou aktivitu, ve které se zapojí až 90% svalů. Účinky člověk pocítí velmi brzy. Osobně znám dámy, které si chůzí přetvarovaly postavu a stačila k tomu hodina ostré chůzu denně.

Chůze s hůlkami je velmi vhodná pro všechny věkové kategorie, včetně osob, které k pohybu potřebují oporu hole nebo i francouzských holí.

Další úžasnou možností  chůze s hůlkamije PRIESSNITZ WALKING http://www.nwcpardubice.wbs.cz/Nordic-Walking.html  O co jde? Po zahřátí chůzí s hůlkami přichází na řadu ochlazování horních končetin. Studená voda způsobuje lepší prokrvení organismu a má blahodárný vliv na neurovegetativní systém. Stimuluje parasympatikus, což je nerv, který nám vnáší do života klid a uvolnění. V dnešní hektické době je v převaze sympatikus a ten způsobuje napětí. Proto má ochlazování studenou vodou příznivý dopad také na psychiku.  Pokračuje se chůzí a po dosažení správné teploty následuje protažení svalů (jde o jednoduché pozice z jogy) a dechové cvičení. Prohloubí se dech, zvýší se kapacita plic, tím se ze svalů vyplaví kyselina mléčná. To má za následek uvolnění zkrácených svalů a postupné odeznění bolestí zad. Poté se znovu zahřejeme chůzí a následuje ochlazení dolních končetin. Tento systém u nás propracovala a do života uvedla  paní Jana Preislerová. 

     Při pravidelném provozování PW se, mimo již popsané účinky, zlepšuje prokrvení rukou a nohou a zmizí problém „studených nohou“… zvýší se otužilost a v neposlední řadě imunita.
 
 

 


Poslední fotografie



Archiv

Kalendář
<< leden / 2018 >>


Statistiky

Online: 2
Celkem: 183481
Měsíc: 2206
Den: 53