Jdi na obsah Jdi na menu
 


Pohyb, cvičení, tanec

POHYB
Vraťte se k jednoduchým pohybům a tím pomůžete      nervovému systému překonat každý blok. Andrew Weil
Kde je pohyb, tam je život. Stagnace je smrt... Osho
 
Potřeba se hýbat je výrazem našeho temperamentu, radosti ze života, vůle i vztahu k sobě samým.
Překážkou, proč se někteří tak málo hýbeme, je mylné přesvědčení, že nemáme čas. Prvním logickým krokem bude tedy zbavit se nesmyslného pocitu, že čas strávený procházkou, jízdou na kole, spinningem atd. jsme mohli využít jinak a lépe.
Druhým krokem bude rozhodnout se hýbat každý den. Vytvořte si svůj malý denní rituál. Tělo samo nás k tomu postrkuje tím, že uvolňuje při fyzické aktivitě endorfiny – hormony štěstí. Tuhle závislost si povolte.
Nejzdravější fyzickou aktivitou je chůze. Svižná ranní procházka před snídaní vydá za deset doktorů. Její prospěšnost nevychází jenom z toho, že pohyb povzbuzuje krevní oběh, dýchání, látkovou výměnu i pohyb střev a lymfy, ale důležitý je hlavně neurologický efekt křížového pohybu rukou a nohou. Zásadním způsobem harmonizuje celý centrální nervový systém. Proto při chůzi pohyb rukou hodně přehánějte nebo si pořiďte hůlky a pěstujte Nordic walking. Hlavně ať vás to baví.
  
 

nordic-walking.jpgNORDIC WALKING            http://www.severskachuze.cz/

Chůze je pro člověka nejpřirozenější pohyb. Severská chůze, nebo-li chůze s hůlkami povýší chůzi na úžasnou pohybovou aktivitu, ve které se zapojí až 90% svalů. Účinky člověk pocítí velmi brzy. Osobně znám dámy, které si chůzí přetvarovaly postavu a stačila k tomu hodina ostré chůzu denně.

Chůze s hůlkami je velmi vhodná pro všechny věkové kategorie, včetně osob, které k pohybu potřebují oporu hole nebo i francouzských holí.

 

Další úžasnou možností  chůze s hůlkamije PRIESSNITZ WALKING http://www.nwcpardubice.wbs.cz/Nordic-Walking.html  O co jde? Po zahřátí chůzí s hůlkami přichází na řadu ochlazování horních končetin. Studená voda způsobuje lepší prokrvení organismu a má blahodárný vliv na neurovegetativní systém. Stimuluje parasympatikus, což je nerv, který nám vnáší do života klid a uvolnění. V dnešní hektické době je v převaze sympatikus a ten způsobuje napětí. Proto má ochlazování studenou vodou příznivý dopad také na psychiku.  Pokračuje se chůzí a po dosažení správné teploty následuje protažení svalů (jde o jednoduché pozice z jogy) a dechové cvičení. Prohloubí se dech, zvýší se kapacita plic, tím se ze svalů vyplaví kyselina mléčná. To má za následek uvolnění zkrácených svalů a postupné odeznění bolestí zad. Poté se znovu zahřejeme chůzí a následuje ochlazení dolních končetin. Tento systém u nás propracovala a do života uvedla  paní Jana Preislerová. 

 Při pravidelném provozování PW se, mimo již popsané účinky, zlepšuje prokrvení rukou a nohou a zmizí problém „studených nohou“… zvýší se otužilost a v neposlední řadě imunita.


 

 

 

 

 

Příspěvky

ROLFPILATES ZDENKA ŠÍMOVÁ, ROLFTERAPIE - LUDĚK ŠÍMA

8. 1. 2017

Cvičení ke zpevnění, zvětšení a tvarování prsou

19. 12. 2011

 

CVIČENÍ K ODSTRANĚNÍ BLOKÁD ENERGIE

13. 8. 2011

 

CVIČENÍ NA OMLAZENÍ A PRODLOUŽENÍ ŽIVOTA

13. 8. 2011

 

JAK NAPŘÍMIT PÁTEŘ - PROTAHOVACÍ CVIČENÍ

13. 8. 2011

 

MOHENDŽODÁRO - CVIČENÍ PRO ŽENY

13. 8. 2011

 

OSM KUSŮ BROKÁTU

13. 8. 2011

 

Meridiánová rozcvička MAKKO-HO

13. 8. 2011

 

NORDIC WALKING, PRIESSNITZ WALKING

13. 8. 2011

 

SPONTÁNNÍ TANEC - TANEC 5RYTMŮ

13. 8. 2011

 


 

 


Poslední fotografie



Archiv

Kalendář
<< červen / 2018 >>


Statistiky

Online: 1
Celkem: 190610
Měsíc: 2616
Den: 76